A nyugdíjba vonuló

Erste NetBank

Az Erste Bank nyugdíjazni készül a megszokott, régi webes banki alkalmazását. Mielőtt ez megtörténne – a dokumentáció kedvéért, és hogy majd az újat is legyen mihez viszonyítani, – megmutatom, hogy milyen volt a régi.

Személyesen is „szívügyem” az alkalmazás, mert nekem is ebben a pénzintézetben vezetik a számlám, s eddig valahogy megvoltam vele, szemben az új alkalmazással, amit egyszer próbáltam korábban, és sajnos nem lettünk barátok.

De térjünk a tárgyra.

Az októbertől kivezetendő alkalmazás vizsgálata a következő eredményt hozta:

FunkcióÉrtékelés
Belépés/azonosítás
FőoldalGyenge
Eseti átutalásGyenge
Rendszeres átutalásGyenge
Csoportos beszedési megbízáshasználhatatlan
Tranzakciók lekérdezésehasználhatatlan
Szánlakivonat letöltéshasználhatatlan
Tranzakciós bizonylat
SzámlakivonatGyenge
Alkalmazás összességében:Gyenge (36,39%)

Az alkalmazásban számos olyan funkció van, amit vakon nem lehet végigvinni. Ez látszik az értékelésben is. Például Annak érdekében, hogy a számlakivonatot értékelni tudjam, segítséget kellett kérnem a dokumentum letöltéséhez, mivel ezt az alkalmazásban nem sikerült elérnem.

A főmenü nem mutatkozik kattintható elemnek, szerencsére én még akkor találkoztam a felülettel, amikor láttam, így tudom, mit kell csinálni a tovább haladáshoz. A menü kattintása után a megnyíló almenü látással rendelkezők számára ugyan könnyen észlelhető, de ha nem tudnám, hogy valahol ott van, akkor vakon szinte lehetetlen rátalálni. A megnyíló almenü pontok valahol a bejárási sorrend legvégén jelennek meg.

Némi jártassággal legalább az alapvető funkciók elérhetők, ezért összességében teljesen jogos a végső értékelés, a gyenge.