MagNet – NetBank v3
Nagy reményekkel telve kezdtem el a Magnet Bank önkiszolgáló felületének vizsgálatát. Reményeim azon alapultak, hogy a bank büszkén hirdeti magáról a társadalmi felelősségvállalás nemes ügyének támogatását. Persze ebbe a fogalomba sok minden belefér a rászorulók támogatásától a fenntarthatóságig. És nyilván lehet a különböző területek között eltérő súlyozásis.
Egy szó, mint száz, arra gondoltam, hogy egy olyan megoldást találok, ami magasfokon támogatja a fogyatékkal élők csoportjait a mindennapi banki ügyintézésben.
Amint rátaláltam a bank demó alkalmazására, nagyon megörültem, mert a jelek arra engedtek következtetni, hogy teljesértékű demó környezetet biztosít a pénzintézet potenciális ügyfelei részére. Ez a hozzáállás újabb pozitív élményt jelentett és tovább növelte elvárásaimat.
A tesztelés eredménye a következő lett:
Funkció | Értékelés |
---|---|
Belépés/azonosítás | JÓ |
Főoldal | Gyenge |
Eseti átutalás | Gyenge |
Rendszeres átutalás | Gyenge |
Csoportos beszedési megbízás | Gyenge |
Tranzakciók lekérdezése | Gyenge |
Szánlakivonat letöltés | Gyenge |
Tranzakciós bizonylat | nincs |
Számlakivonat | nincs |
Alkalmazás összességében: | Gyenge (37,62%) |
Sajnos a tesztelés során szerzett tapasztalataim nem támasztották alá a reményemet.
Lehet, hogy csak a demó verzió jellemzője, de iszonyú zavaró volt, hogy bár a felület alapvetően angol volt olykor-olykor feltűnt benne mémi magyar szöveg is. A menü filozófiáját sem egyszerű kideríteni, dokumentum lekéréseket nem is tudtam normálisan elvégezni. Ezért a tesztelés szokásos bizonylatait sem tudtam előállítani. A bizonylat, amit mégis letöltöttem, (TRANZAKCIÓ LISTA), nem szerepel az értékelés tárgyát jelentő listában. Így csak szóban tudom jelezni, hogy viszonylag jól végigolvasható pdf-et kaptam.
Sokáig azt hittem, hogy nincs korlátozva a tranzakció befejezésére szolgáló idő (time out). Semmi nyomát nem leltem hátralevő idő kijelzésnek. Ennek ellenére valami mégis van, mert egyszer csak a beléptetésnél találtam magam, holott nem léptem ki az alkalmazásból.
Összegezve, sokkal többet vártam a Magnet-től, nagy csalódás a teszt eredménye. Ki kell jelentenem, hogy nem vakbarát a felhasználói felület, pedig elég egyszerűnek érzem. Semmi extra. És mégis. Képtelen voltam megtalálni a menüben a logikát. A strukturáltság nem jellemző az oldalra. Több helyen találkoztam olyan kontrollal, ami alapvetően csak egérrel működtethető.
Az alkalmazás itt érhető el: https://demo.magnetbank.hu/NetBank/ugyfel/index.xhtml