Raiffeisen Bank, DirektNet magánszemély ügyfeleknek
Korábban egy szintén vak barátom említette, hogy ő a Raiffeisen Banknál intézi pénzügyeit, és a webes felület jól használható szerinte. Kíváncsi voltam, hogy valóban jó, vagy csak megszokta, mint én az ERSTE Netbankot. Szerencsére a Raiffeisen nem titkolózik, az alkalmazása demó módban megismerhető bárki számára. Mivel nincs kapcsolatom a bankkal, ezért én is demó belépéssel teszteltem, de feltételezem, hogy ugyanazt a működést találnám teljes jogú felhasználóként is, és nem tartanak fent két külön verziót, egyet a kíváncsiskodóknak, és egy másikat az ügyfeleknek.
A teszt eredmény a következő lett:
Funkció | Értékelés |
---|---|
Belépés/azonosítás | Kiváló |
Főoldal | Közepes |
Eseti átutalás | JÓ |
Rendszeres átutalás | JÓ |
Csoportos beszedési megbízás | Közepes |
Tranzakciók lekérdezése | Kiváló |
Szánlakivonat letöltés | Közepes |
Tranzakciós bizonylat | Kiváló |
Számlakivonat | nincs |
Alkalmazás összességében: | JÓ (72,08%) |
Az eredmény majdnem kiváló alkalmazásra utal. Sajnos egyenleg értesítőt demó ügyfélként nem sikerült találnom, így azt értékelni sem tudtam, de ettől eltekintve apróbb kényelmetlenségekkel találkoztam csak a felületen, olyannal, hogy valamit vakon ne tudtam volna végig vinni, nem.
Mivel nem sok híja van annak, hogy egy nagyon jó kis alkalmazás legyen a DirektNetből, rögtön a legnagyobb problémámat és egy, a vakon való használatot megkönnyítő javaslatomat is leírom, hátha olvassák a fejlesztők, vagy a bank illetékese. 😊
- A lap alján megjelenő figyelmeztetést nem látó nem fogja észrevenni adatrögzítés közben. Tehát az teljesen jó, hogy figyelmeztet a felület arra, hogy hamarosan lejár a tranzakcióra rendelkezésre álló idő, de ezt nem tudjuk lereagálni. Mindent, ami jelenleg ott jelenik meg, sokkal jobb lenne egy modális ablakban megjeleníteni, azt nem lehet nem észrevenni.
- A kényelmi javaslatom pedig az, – ami egyébként a legtöbb weblapnál elmondható, – hogy a lapot kicsit jobban kellene strukturálni, konkrétan jelen esetben legalább a felső részt, a menüsávot és az érdemi tranzakciós területet külön kéne venni, mert sokkal egyszerűbb lenne az egér nélküli navigálás.
Mindezekkel együtt, én is nagyon jónak találom az alkalmazást. A tételes értékelés ugyanezt mutatja.
Az alkalmazás itt érhető el: https://direktnet.raiffeisen.hu/cgi-bin/rai/direktnet/demoLogin.do?target=private
Dátum: 2021.09.18.