Auchan – Online áruház
Ebben a bejegyzésben az Auchan webes önkiszolgáló felületét vizsgálom. Mint a korábbi cikkben láthattuk, a Tesco megoldása nagyon jól használható vakon. Vajon ebben a tekintetben felveszi-e a kesztyűt a versenytárssal a francia kiskereskedelmi multi?
Szerencsére nagyjából ugyanazok a lehetőségeket találhatjuk, mint a versenytársnál. Létezik a házhozszállítás szolgáltatás, a személyes átvétel, úgyhogy a funkcionalitás tekintetében összehasonlítható a két webes megoldás.
Nem is akarom tovább hergelni a kedélyeket, utólag úgyis leírom a tapasztaltakat. Jöjjön az értékelés.
A számszerű értékelés eredménye
Funkció | Értékelés |
---|---|
Belépés/azonosítás | JÓ |
Főoldal | Gyenge |
Felhasználói profil | Közepes |
Termékválogatás | használhatatlan |
Kosár kezelés | használhatatlan |
Szállítás | Közepes |
Felhasználói élmény | használhatatlan |
Alkalmazás összességében: | Gyenge (27,78%) |
A vizsgálat sajnos siralmas képet fest az Auchan Webáruházának vakon való használhatóságáról. Nem kell hozzá nagy bátorság, hogy kijelenthessük, hogy nem vagyunk az Auchan számára célközönség.
A lapokon való navigáció semmilyen szempontból nem mutatja átgondolt tervezés jeleit. Nincs sem konzekvens címsor kezelés, sem szekciókra bontás… Sőt, a címsorok megtévesztő használatával találkozhatunk, dokumentum strukturálás helyett formázásra használják. Hegyekben állnak a linkek, gyakorlatilag a termékek, kosárba helyezés, kedvencek közé helyezés mind egy-egy link. Semmi segítség, ami meggyorsíthatná a termékről-termékre lépkedést.
Az időpontfoglalásra valahol a lapon ráakadtam egy link alatt, ez ugyan kevésbé érthető, mint a versenytárs hasonló funkciója, de használható.
Az a benyomás alakult ki bennem, hogy a marketing szempont az volt a WEBÁRUHÁZ készítésekor, hogy minél több szezonális ajánlatotzúdítsunk a mit sem sejtő potenciális vásárló nyakába, hátha ráharap a kedves vásárló valami haszontalanságra. Az, amit valójában keres, az valahol a lap alján persze jelenjen meg, de az „értékesebb” felső részeken az, amit mi – Auchan – akarunk rátuszkolni. Ezzel nem is lenne nagy baj, (valamiből csak meg kell élni,) ha látnék simán átpörgetem az egérrel ezt a részt, de vakon végig kell rajta szenvednem folyamatos billentyű nyomogatással ….
A méregpoharat azonban az utolsó cseppig ki kell inni. A kosarat a lapon megtalálni nem tudtam. A kosárba helyezett, vagy helyezni vélt, – mert ennek következtében nem derült ki, hogy sikeres volt-e a kosárba rakás, – termékeknek híre, hamva nincs. A kosarat módosítani, a megrendelést lezárni, fizetni nem lehet
Verdikt
Akkor hát milyen is az Auchan webáruháza?
Az, hogy a kosár nem található meg, a szolgáltatás értelmét kérdőjelezi meg. Számunkra sajnos teljesen felesleges weblap, de ha bosszankodni akarunk, hogy mit lehet kapni, amit úgysem tudunk megrendelni, akkor nyugodtan böngészgettető. 😉
Az alkalmazás itt érhető el: https://online.auchan.hu/