George – A jövő bankolása megérkezett…

Erste George Web


Az Erste Bank új internetbanki és mobilalkalmazási szolgáltatása segít, hogy kevesebb erőfeszítéssel többet hozz ki a pénzügyeidből.

Ezzel az ígérettel indította útjára a bank a nemrég debütált önkiszolgáló lakossági felületét. Hát lássuk a medvét!

George pár hónapja már elérhető, és október végén felváltja a korábbi ERSTE InternetBankot. A régi alkalmazásról előzőleg írtam már, és akkor jeleztem, hogy az új felülettel kapcsolatban vannak gondjaim.

Nos, az akkor mondottakkal kapcsolatban önkritikát kell gyakoroljak. Ha pusztán csak a vizsgálat eredményét nézem, akkor nem sokkal rosszabb az új felület a réginél. És mégis. Talán be kéne vezetnem egy – szubjektívnek tűnő – „felhasználói élmény” értéket is a szempontrendszerbe?

Most azonban lássuk az értékelést.

FunkcióÉrtékelés
Belépés/azonosítás
Főoldalhasználhatatlan
Eseti átutalásGyenge
Rendszeres átutalásGyenge
Csoportos beszedési megbízáshasználhatatlan
Tranzakciók lekérdezésehasználhatatlan
Szánlakivonat letöltésKözepes
Tranzakciós bizonylatKiváló
SzámlakivonatGyenge
Alkalmazás összességében:Közepes (40,19%)

Mivel az alkalmazás mobilos változatát már jóval régebben bevezette a pénzintézet, így abban szereztem némi rutint. A webes verzió kifejlesztésével a bank célja az volt, hogy minden képernyő méreten ugyanazzal a felülettel találkozzon az ügyfél. Ez a felismerés sokat segített abban, hogy ráébredve a működési filozófiára, legyőzzem viszolygásom az első látásra megmagyarázhatatlan „összevisszasággal” szemben.

A Bejelentkezést követően megjelenő bemutatót, amiben a nagyfokú testreszabhatóságot mutatják be, nyugodtan át is lehet ugrani. A testreszabás „egérre készített” játék.

Utána viszont ömlesztve megjelenik minden az oldalon, pont úgy, mint a mobil verzióban. És itt kezdődik a baj. Aki nem egérrel kezeli a felületet, hanem végig kell nyomkodnia, az kezdhet kapaszkodni. Ez a strukturálatlanság állatorvosi lova.

A problémát tetézi, hogy rengeteg „elnevezetlen”, felirat nélküli nyomógombbal találkozunk, amiről fogalmunk sem lehet mit csinál. És természetesen ezek a gombok rejtik azokat a lehetőségeket, amik a tényleges funkcionalitást takarják (pl. rendszeres megbízások, beszedési megbízás stb.).

Felhőtlen örömöt sajnos az sem jelentett, hogy megtaláltam ezeket a funkciókat. Hiába próbálkoztam velük, ezen a felületen pont ugyanúgy, mint a régin, nem lehet végig vinni a beszedési megbízást, s a rendszeres átutalás is ugyanúgy nem ütemezhető.

Maga a főmenü egy gomb mögött rejtőzik, amit nem egyszerű észlelni. Amikor első ízben ismerkedés jelleggel kipróbáltam az alkalmazást, egy menüsávot kerestem, és sehogy sem értettem, hogy hol van. A magában árválkodó gombon simán átléptem.

Összességében az új George Web:

Nem látó felhasználó számára átláthatatlanabb, mint kiöregedő elődje, több nem informatív kontrollt tartalmaz. Elég sok hozzányúlást igényel, amennyiben nem csak az „egerészni” képes felhasználókat célozza meg a bank.

Minden esetre egy gyenge közepes kijött az értékelésből, köszönhetően a teljesen egyszerű tranzakciós bizonylatnak, ami annyira egyszerű, hogy nincs is rajta semmi extra szerkezeti elem. Se egy táblázat, se fejléc.

Apropó. Tranzakciós bizonylat. A régi NetBankban a bizonylatok letölthetők voltak pdf-ben. Itt ez a lehetőség megszűnt, vagy nem sikerült megtalálnom. Csak nyomtatni lehet. Nyomtatáskor kiválasztható a pdf-be nyomtatás. Ha ezt választjuk, akkor azonban hívhatunk is látó segítséget, mert a párbeszéd ablakra egér nélkül nem lehet rátalálni.

Van egy tartalmi észrevételem is.

A tranzakciós dokumentumot eddig „félhivatalos” visszaigazolásként nyugodtan küldtem, ha valaki kérte egy átutalás megtörténtének igazolását. Az új bizonylat a tegező stílusával nekem kissé „gagyinak” tetszik, kevéssé „bankszerűnek”.

Végül…

még visszautalnék az értékelés eredménye vs. „felhasználói élmény” dilemmára.

 Az, hogy egy funkciót valamely szempont szerint csak nehézkesen lehet végrehajtani, nem mutatja meg, hogy hányszor ütközünk ilyen kényelmetlen akadályba. Márpedig egy kényelmetlenség még tolerálható, de ennyi …! Ez már zaklatás.

A hab a tortán legyen ez a kis színes, amit nem trükközéssel, hanem valamelyik létező kontrol „kattintásával” találtam 😊.

„Jaj, 404! A keresett oldal nem létezik. De ha már itt vagy: Tudtad, hogy a repülés történetének első automata pilótájáról neveztek el engem? Lawrence Sperry 1914-ben fejlesztette ki, majd röviddel ezután nevet is kapott. George-nak nevezték. „George, csináljuk!” Ezek a szavak szállóigévé váltak, és szerintem a jövő bankolásához is illenek!”


Az alkalmazás itt érhető el: https://login.erstebank.hu/sso/XUI/#login/george/